НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС «ГАРМОНІЯ»
ЛЕНІНСЬКОЇ РАЙОННОЇ У МІСТІ ДОНЕЦЬКУ РАДИ
Урок
з предмету " Я і Україна"
на тему:
підготувала та провела
вчитель початкових класів
НВК «Гармонія»
Романова О.В.
м. Донецьк 2010
Тема: Вода в природі. Властивості води. Три стани води.
Мета: Закріпити і розширити уявлення про значення води у природі, про стани води і властивості води – рідини,формувати елементарні поняття розчина у воді речовина; вміння роботи розчини;формування вміння самостійно виконувати досліди,пояснювати й узагальнювати сприйняття під час виконання дослідів,роботи висновки;виховувати пізнавальний інтерес,самостійність,організованість і відповідальність за виконану роботу.
Обладнання:Підручник,склянки з водою,цукор,сіль,фарби,пісок.
Хід уроку
I. Організація уроку
Привітання:
Добрий день,
Джерельце,криничко,
Чистая водичко.
Ми тебе нап’ємося,
Сили наберемось,
За парти сідаємо,
Працювати починаємо.
II.Перевірка Д/з.
Для того щоб перевірить д/з ми проведемо гру «Що? Де? Коли?».
Повітря це – Повітря знаходиться:
А)рідке тіло; а)навколо нас;
Б)тверде тіло; б)в ґрунті води, навколо нас;
В)газоподібне тіло. в)в пустих порожнинах;
2. Яке із тверджень правильне: Повітря називається:
А)повітря має запах; а)атмосферою;
Б)повітря не має запаху; б)гідросферою;
В)повітря прозоре,безбарвне. в)літосферою.
3. Кисень утворюють і виділяють у повітря: Найбільше у повітрі:
А)рослини; а)азоту;
Б)тварини; б)вуглекислого газу;
В)всі живі організми. в)кисню.
III .Мотивація навчальної діяльності учнів.
Повідомлення теми й завдання уроку.
- Сьогодні у нас незвичайний урок. У нас «Засідання ради вчених» всі вивчені.
А для того щоб дізнатися тему уроку,треба відгадати загадку:
«Хто вік біжить і не втомиться?» (вода)
- Давайте починати напис на дошці
- Водиця – всьому цариця»
- Як ви це розумієте?
- Для того щоб наше засідання відбулося ми з вами об’єдналися у три групи. В кожній групі є лаборанти – які проводять досліди;експерти – слідують за результатами досліду;науковці – які роблять висновки.
- Для того щоб провести досліди нам потрібно мати план дослідження.
1.Мета: дослідити властивості води.
2.Гіпотеза: вода не має кольору,запаху,розчиняє речовини.
3.Хід дослідження: робота в групах.
IV.Актуалізація опорних знань
1.До якої частини природи відносяться вода?
(нежива прир.)Чому?
2.Чи багато її на землі?
3.Для чого потрібна вода?
Ніжками затупотіли.
Дев’ять,десять!Відпочили
І за парти дружно сіли.
V.Сприймання та первинне усвідомлення нового матеріалу
- Ітак, ми починаємо наше засідання
1.дослід
- Лаборанти: змішайте сіль,цукор,пісок з водою;
Понюхайте воду. Чи не має вона запаху.
- Експерти: дослідити що сталося в результаті змішування
- Науковці: виступити з висновкам,що розчиняється у воді,а що ні чи має вода запах(вода без запаху;одні речовини розчиняються,а….)
2.дослід
- лаборанти: на лій води у коробку за допомогою ложки.
- експерти: що сталося?
- науковці: який ми зможемо зробити висновок?(Вода текуча,не має власної форми).
3. дослід
- лаборанти: опустити ложку в склянку з водою;
- експерти: що ми бачимо?
- науковці: який ми зробимо висновок?(вода прозора)
Проблеми запитання;
2) Так що ми з вами дізналися про воду:
- чи є у води номер, запах?
- які властивості води ми спостерігали?
3) «Асоціативний кущ: Які асоціації викликає у вас слово вода»
ВОДА |
Підведемо підсумок.
Вода - прозора,безбарвна рідина,яка знаходиться в ріках,озерах,морях,океанах і в чистому вигляді не має запаху та смаку.
Фіз. хвилинка.
4)Науковці, а ви знаєте, звідки вода взялася?Де є вода?Яка частина поверхні Землі вкрита водою?
Здогадки вчених(1)
В одному з припущень про походженні океанів та морів йдеться про те,що на початку наша планета була розплавленою вогняною кулею. Минуло багато років,і поверхня кулі охолола й затверділа.
Так утворилася земна кора.
Але в середині куля залишилася розжареною. Там весь час утворювалися гази й пари. Вони виходили на поверхню крізь щілини,які вздовж і в поперек розчахували Землю. Минув якийсь час,і над планетою зібралося пари так багато,що вона,ніби ковдрою,вкутала Землю густими хмарами. Рясні дощі тоді йшли день у день,з року в рік не одне тисячоліття,аж поки на поверхні захвалювалися море й океани.
Здогадки вчених
Вчені,які створили іншу версію,твердять,що воду Землі одержала з космосу. І зараз до нас звідти надходять вода. Правда небагато.
Але не забувайте, - космічна вода утворилася одночасно з нашою планетою – п’ять – сім мільярдів років тому. Тоді ж вона й почала надходити на Землю. Але не по півтори тонни в рік,як тепер,а значно більше . Колись, мабуть,на планеті був справжнісінький потоп, з води виглядали тільки вершини гір. Згодом вода увійшла в землі ядра,а на поверхні лишились моря і океани.
Здогадки вчених
Та найцікавіше третє припущення. Колись земна куля була вдвічі меншою,ніж зараз. Не було тоді ані морів, ані океанів. Був на той час лише один суцільний континент – суходіл. З Європи,Азії чи Африки пливти на кораблі. Ці материки поряд,з’єднувалися так,як зараз Європа з Азією.
І от майже триста мільйонів років тому невідома чому цей величезний континент тріснув у кількох місцях,і частини суші – теж різні материки почали віддалятися одна від одної.
Тріщини поступово заповнила вода. Так утворилися океани і моря. Ця гіпотеза найбільше схожа направду.
5)А які прислів’я ви знаєте про значення води.
1.Без води і не туди,і не сюди.
2.Без води й каші не звариш.
3.Щоб спрагу вгасити,треба води попити.
4.Куди водиця тече,там травиця росте.
6)А тепер дізнаємося, в яких станах трапляється вода в природі. Для цього треба розгадати загадки.
1.Біле,як сорочка,
Пухнасте як квочка.
Крил не має,
А гарно літає. (Сніг)
2.Я прозорий і твердий,
Ходять,їздять на мені.
Не тону я у воді,
Не горю я у вогні. (Лід)
3.Випливає на просторі,
Мов кораблик в синім морі,
І біленька,і легка –
Відгадайте хто така? (Хмаринка)
4.Тендітна і легка вода:
Красуня біла чарівна,
ЇЇ зробили із води
Для нас зимові холоди (Бурулька)
5.Він скрізь:у полі і в саду,
А в дім не попаде,
І я тоді лиш з дому йду,
Коли вже він йде. (Дощ)
6.Всідерева.наче в сріблі,
І воно у кожну мить
На їх стовбурах,на гіллі
Діамантами блищить.
Виникає тільки взимку
Й пропадає за годинку… (Іній)
Дивлячись на ці малюнки скажіть у яких трьох станах перебуває вода.
У рідкому (дощ)
Твердому (лід,бурулька,сніг)
Газоподібному (хмара,іній)
Давайте доповнимо наш «Асоціативний кущ». Що ще ми можемо сказати про воду?
VI. Узагальнення та систематизація знань
1.Робота з підручником
1 група читає с.91 – складає план;науковці записують,а потім презентують.
2 група читає с.92 – складають 5 – ть питань до цього розділу. Записують та презентують.
3 група читає с.93 – записують, які речовини розчиняються у воді,а які ні.
2.Презентація своїх робіт
VII. Підсумок уроку
Назвіть поняття,які ви запам’ятали з теми уроку
Домашнє завдання
I. Команда – читають с. 91 – 95,переп. Відповідають на питання і готують презентацію «без води немає життя».
II. Команда – чит. С. 91 – 95,готують презентацію «Стан води у природі».
III. Команда – чит. С. 91 – 95, готують презентацію «Стан води у природі».
3.Оцінювання робіт учнів.
Дуже цікавий урок.Обов'язково cкористуюсь!
ОтветитьУдалитьПрофесійно,доступно, дуже цікавий урок!!!
ОтветитьУдалитьДуже цікавий,повчальний урок!
ОтветитьУдалитьОчень понравилось! Рекомендую!!!!
ОтветитьУдалитьИнтересная подача материала, много полезной информации узнают дети,понравилось,что присутствует и экологическая направленность.
ОтветитьУдалитьДякую! Дуже цікаво!
ОтветитьУдалить